zondag 13 maart 2022

Oorlog_15

 "Slaapplek op de bank is niet voldoende". In Nederland moet alles weer volgens regeltjes, maar toch. Knap van mensen die vluchtelingen in huis nemen. In Nederland nog meer dan hier. Behalve dat hier de meeste huizen wel een extra kamer of deel van het huis hebben wat nooit gebruikt wordt behalve voor het opbaren van een overledene of bijzonder bezoek, zijn de meeste mensen nog gewend om met meerdere personen op een relatief klein oppervlakt samen te leven.

 Ik zou wel willen helpen, maar opvang in mijn eigen huis zit er om meerdere redenen niet in. Afgezien van het praktisch ontbreken van een tweede slaapkamer moet ik er niet aan denken, dat ineens wildvreemde mensen hier 24/7 in huis vertoeven. Mariana en de honden kan ik net hebben en bij de honden is het door die laatste echt 'randje'.
 
 Stel je voor.... Ineens kinderen in huis, waar je niks geen bijdrage hebt geleverd aan de opvoeding? De horror. Voedsel en geld voor de achterblijvers in de Oekraïne geven me geen goed gevoel. Geld verdwijnt (deels) in zakken waar het niet hoort en voedseltransporten worden gebombardeerd. Als er nou hier in het dorp iets opgezet zou worden, leegstaande huizen genoeg, daar zou ik me wel iets bij kunnen voorstellen. Boodschappen doen, leefbaar maken van de huizen, internettoegang, etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten