dinsdag 1 maart 2022

Oorlog_07

Een uurtje boodschappen, koken tussen neus en lippen door, een lading afgeleverd in Lissabon en zometeen een FAS, misschien wel twee ontleden. Dat losrukken van de oorlogverslaggeving gaat mondjesmaat. O ja, ik vergeet drie uur slaap aan het eind van de middag. Dat werkt het best. Bijna een halve nacht extra. Het is weer zover met de vermoeidheid. Het gaat op en af, zoals bij mij het meeste op en af gaat.

 EU parlement roept om hardere acties. Geen idee wat men zich daar onder voorstelt. NAVO-ministers laten het ff zitten tot vrijdag om de situatie in de Oekraïne te bespreken. Ws een heel andere situatie dan nu het geval is. Zou best kunnen. Ik snap best, dat je ook andere dingen doen moet, maar in een accute situatie zoals nu met de invasie van de Oekraïne, lijkt het me niet slim om afspraken dagen voor je uit te schuiven. Ja, hoort wie het zegt, maar toch.

 De voortzetting van de wapenstilstand-gesprekken heeft voor Zelensky geen zin zolang Rusland doorgaat met bombarderen van Oekraïnse steden. Iets wat Putin ontkent dat gebeurd ondanks massaal en overtuigend bewijs. Een mogelijk breekpunt zou de komende dagen kunnen zijn wat met dat kilometerslange Russische konvooi gaat gebeuren. Ik zie ze niet ongehinderd Kiev in rollen, maar wat dan wel? Hier wordt van twee kanten hoog spel gespeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten