donderdag 3 maart 2022

Oorlog_08

 Wat een vernielingen. Wat een waanzin. Tot mijn schande moet ik bekennen, dat ik niet meer met hetzelfde vuur de berichtgeving volg. Te langzaam? Teveel van hetzelfde? Went een mens zo snel, zelfs aan zoiets bizars als oorlog? Dat heeft verder niks met 'begrip hebben voor' of zoiets van doen. Het ontstijgt nog steeds mijn afwezige pet. Mn de massaliteit van de bombardementen. Wat heb je aan het innemen van een stad als je eerst de boel plat bombardeerd? Een rare manier van 'helpen' van een broedernatie, want dat is toch wat Putin claimt te doen.

 Een miljoen vluchtelingen, duizenden doden. Geen idee wat klopt van die cijfers. Ook de vernieling is natuurlijk niet alles omvattend. Het zijn plekken die je ziet, maar wat je ziet is rampzalig. En dan ga je als sanctie miljoenen jachten van oligarchen aan de ketting leggen, omdat die vriendjes zijn met Putin. Ach ja, kunnen ze dat ding ff een paar wkn of misschien mndn niet gebruiken. Lijkt me niet onoverkomelijk. Enkele types proberen hun jacht in de Maldives te krijgen. Daar zijn ze schijnbaar veilig voor grijpgrage Westerse vingers. Maar ondertussen voor honderden miljoenen aan gas blijven afnemen van Rusland. Weet niet, klinkt me inconsequent in de oren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten