Ergens vertrouwde ik het cq mijzelf niet mbt het bandenverhaal van gisteren. Inmiddels weer wat onderdelen wijzer geworden. Behalve een stomme blunder voorkomen (225 ipv 255), die me een hoop geld had kunnen kosten ook op iets gestuit dat TWI heet en op de band zelf aanwezige slijtage-indicatoren zijn. Het wettelijk minimum is bovendien niet 2 maar 1,6 mm voor zomerbanden (en 4 voor sneeuwbanden vanwege het extra belang van het profiel bij dat soort banden). Als ik de TWI's mag geloven, en dat doe ik maar, heb ik nog bijna 1 mm te gaan.
Ik weet er werkelijk niks van. Krijg je, als je er niet mee bezig bent, hoeft te zijn. Dat was ook de bedoeling. Maar als omstandigheden veranderen kan het zijn, dat bedoelingen aanpassing verlangen. Het zal wel nooit zover komen, dat ik onder de olie in overall onder een van mijn auto's vandaan kruipt en vervolgens met in olie gedoopte handen auto-onderdelen sta te bespreken met nieuwsgierig toekijkende betweters, maar mijn blindelingsvertrouwen heb bij vertrek in Frankrijk achtergelaten. Consequentie is meer eigen inbreng met bijbehorende verantwoordelijkheid.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten