zaterdag 23 augustus 2014

Drank

 Me tot op heden buiten de deur beperkt tot water, bier en wijn wat de maaltijdbegeleidende wegspoelers betreft. Gisteren bij een testronde in het stadje bedacht, dat het misschien therapeutisch onderbouwbaar was om iets sterkers naar binnen te slaan. Keuze te over, dat was me al eens opgevallen en net als de rest van de vloeibare horecaversnaperingen verleidelijk geprijst. Wat ik blijkbaar nooit gedaan òf nooit begrepen heb, is de kijken naar de volume-aanduiding.

 Borrels heb je overal in enkel of dubbel. Of zoals ze in Frankrijk doen enkel of de helft. Dan praat je dus over 2, 4 of bij notoire schrokop's en/of speeddrinkers 8 cl. Hier is dat dus 5 of 10 cl. Eén deciliter sterke drank als (dubbele) borrel ... En ik maar denken, dat die lui speciaal iets kleinere glaasjes voor water bij de koffie gebruiken.

 Eén deciliter als borrel. Het idee is bijna zo killing als 's ochtends met bier ipv koffie gewekt te worden. Het is maar wat je gewend bent .... zullen we maar zeggen. Nu schijn je aan alles te wennen, maar deze beker laat ik aan mij voorbijgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten