dinsdag 12 augustus 2014

Achteraf

 Wat een andere dag weer. Gisteren richting de top, vandaag de andere kant op of beter helemaal geen kant op. De verrassende afwisseling van het bestaan. Troost me met het feit, dat het erger, veel erger is geweest. Als ik dan lees, dat iemand als Robin Williams het bijltje er definitief bij neergegooid heeft, dan weet ik zeker, dat ondanks alle pogingen, die door menig medicus zijn ondernomen, ik niet depressief ben geweest een paar jaar geleden. Kwalijke manier van doen, dat hele circus met farmaceutenfans. Zelfs mij hadden ze bijna overtuigd, al heeft dat maar een paar weken geduurd.

 Natuurlijk ben ik het meermaals goed zat geweest. Niet raar, dat het leven (even) allebehalve leuk was. Maar om de ondersteuning dan te beperken tot een enkeltje medicijnenverslaving, is kwalijke gemakszucht. Gelukkig heb ik een hekel aan gemakzucht. Zou zo mijn redding kunnen zijn geweest. Nooit in een gevaarlijke afwisseling van alcohol en pillen terecht kunnen komen, wanhopig verlangend naar de werking van één van beide en dan afgeserveerd worden door de combi. Doe mij maar gewoon een gezonde kater!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten