vrijdag 26 oktober 2018

Zelfwerkzaamheid

 Een rib uit mijn lijf. Zo raken de centen wel op. Is ook geen werken, zo zonder offerte op basis waarvan je dan kunt beslissen of je iets wel of niet gaat doen. Voordeel is, dat alles wat je je bedenkt gedaan is, voordat het geëmmer over de centen begint. Want dat krijg je nu natuurlijk. Ik ga alles wel nalopen en bij de juiste presentatie voelt de aannemer zich dan zo rot, dat ie automatisch meters (strekkend, vierkant en kubiek) en uren gaat wegstrepen. Het is de laatste serieuze uitgave. Maar het maakt ook duidelijk, dat het weer tijd wordt om het hef meer in eigen hand te nemen wat de resterende werkzaamheden betreft. Dan maar vele malen langzamer of ook helemaal niet ipv door derden met ergernissen aan de lopende band van idee, via uitvoering tot en met betaling.

 Het einde van een periode. 2013, 14, 15, 16 en 18. Vijf jaar verbouwen. Het is mooi geweest en laat ik het voor mezelf niet bederven ... er is een hoop goeds tot stand gebracht. Heeft wat gekost en niet alleen geld. Afhandelen en wegwezen. Duurt nog ff, maar toch. De rest is aan mij. Ik word er niet direct dolenthousiast van, maar dat zou er best nog wel eens van kunnen komen. Over de middagen en misschien zelfs deels ook de avonden hoef ik me de eerste jaren niet het hoofd te breken qua invulling. Van de winter het woonhuis. Komende zomer het gastenhuis. Het jaar d'rop de aanbouwsels van de schuur. Tussendoor de tuin, de wijn, het blog, het koken en wie weet de website (naam is al jaren gereserveerd), etc. Vooral geen stress maar lekker bezig zijn. Desnoods duurt het 2x zolang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten