zondag 5 september 2021

Verschuiving?

 Al tijden niet meer in de cabine van mijn Volvo-truck gekropen. Toch onrustiger dan ik denk? Het idee om een halfuur of langer over asfalt te scheuren staat me tegen. Tijdverspilling? Verloren interesse? Nog niet zolang geleden de off-spin van Dishonored_2 opnieuw proberen aan te pakken. Ook dat liep niet. Hoewel ik me bij dat deel niet druk hoef te maken over zo min mogelijk opvallen en er lekker ongegeneerd op kan los hakken, had ik het binnen de kortste keren gezien. Het zegt iets, maar wat?

 Lezen lukt dan weer wel. Hoe zit dat in elkaar? Gisteren weer een pagina of 50 doorgeploegd. Met al dat mij vreemde gedoe om continu bezig te zijn met wat anderen denken is het boek soms vermoeiend. Beide vriendinnen zijn nu zwanger. De een ondergaat dat duidelijk anders dan de ander. Wachten is het nu op de volgende ramp. En dan bedoel ik niet de aardbeving in Napels, ergens in 1980, waarbij ik gisteren het boek heb dicht geslagen. Niet omdat ik verstandig wilde zijn, maar domweg omdat ik er ff genoeg van had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten