woensdag 29 september 2021

Groeiverloop

 Grauw en nat weer met mooie dagen in het vooruitzicht. Wat gaat me de komende dagen van werken in de tuin afhouden? Ik zou het ff niet weten, maar zoals meestal is de invulling van de dwarsliggerij niet aan mij. De werkelijkheid is daar een stuk creatiever in. Maar stel het wordt aan mij overgelaten, dan zou ik een aardig end kunnen opschieten in de tuin. Het zou me wat waard zijn, als de boel enigszins op orde zou zijn, voordat werken in de tuin door de temperatuur en het weer onmogelijk wordt.

 Behalve dat het onkruid steeds meer ruimte in de beslag neemt, is er niks veranderd in de tuin. De kolen wachten op de vorst. Tenminste de spruitkool en de boerenkool. Of dat ook geldt voor de gewoon witte kool zou ik niet weten. Een tweetal zien eruit alsof ze geoogst kunnen worden. Dat oogsten geldt ook voor het merendeel van de rode bieten èn voor de wortels, die er volgens mij allang uit hadden gemoeten.

 De nwe aardbeienplanten staan er op die ene dooie na fier bij. Dat doet me deugt. De doorbloeiers doen ondertussen hun naam eer aan, maar of het zo zinvol is, is de vrg. De nodige aardbeien rotten al voordat ze kleur krijgen. Mijnsinziens is het seizoen voorbij en kunnen de plantjes zich beter op de winter richten dan doorgaan met het produceren van bloemen en haast bijvoorbaat verloren vruchten. Vruchtstengels maar wegknippen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten