zondag 26 september 2021

Doortastend

 Betere dag. Een begin met een zweem van daadkracht. Zelfs de gedachte aan mijn oude energie piept ff op in mijn gedachten. Mooi, want het wordt weer een prachtige dag. De dames losgelaten en tijdens mijn eigen uitlaten bedacht, dat ik het gevoel had om binnenkort weereens de grote wandeling te maken. Kortom de tekenen wijzen in de goede richting.

 Daad bij het woord gevoegd en nog een emmer peren uit het hoogste deel van de boom weten te halen. Gisteren geen zin in, omdat het wat gehannes vereist met de lange, uitschuifbare ladder. Nu zou ik direct willen doorstomen met schoonmaken en de sappan(nen) vullen. Dat moet ff wachten. Om twaalf uur is er de '40 dagen'- dienst voor Ana. Een beetje aan de vroege kant. Het was gisteren precies vier weken geleden dat ze is overleden. Men zal daar wel een reden voor hebben. Maar goed, daar ga ik wel heen.

 Het is een soort aanhangsel aan de zondagse kerkdienst waar betrokkenen en uitgenodigden op het priesterkoor samenklonteren en de overledene herdenken. Dat gaat weer samen met broden, witte wijn, rijst, een bord, mok en lepel, als ik me niet vergis. Het kunnen er meerdere tegelijk zijn die herdacht worden. Niet voor de zes weken, denk ik, maar voor het jaar of de zeven jaar of gewoon als een herinnering. Heeft de priester weer genoeg proviand voor de rest van de week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten