dinsdag 5 juli 2022

Stom

 En daar liep de gek met vier honden aan de lijn en Bobby opgesloten op de binnenplaats. Die laatste moet straks gaan wennen aan een tuig. Niet dat ik dan met vijf honden ga lopen. Dat is een kleine 150 kg trekkracht. Daar kan ik als ze ergens op aanslaan met mijn krap 70 kg geen tegenwicht aan bieden. Twee keer lopen zie ik ook niet zitten. Dat gaat betekenen, dat Mariana 's ochtends uren vroeger het nest uit moet. Dat gaat ze -voorzichtig gezegd- niet leuk vinden. En dat alles vanwege een mafketel en de zg aardappelschade, die te beroerd is om de afscherming van zijn tuin in ere te herstellen. Een paar draden strak trekken en er een paar bij plaatsen in de eerste 80 cm en klaar is Kees. Diervallen plaatsen geeft hem blijkbaar meer voldoening.

 Het onredelijke van het gedoe is niet bepaald stimulerend voor de algemene stemming. Het is gedrag waar ik moeilijk mee overweg kan. Je kunt er weinig meer mee dan je knarsentandend bij neerleggen. Ik wens de beste man een stevige tegenslag ergens de komende tijd. Graag iets met de tuin of wat ik gisteren al voorstelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten