woensdag 26 januari 2022

Wachttijd

 Zorgen, zorgen, zorgen. Ik maak me inmiddels ook serieuze zorgen om de pepers (en paprika's). Het is nu drie weken en verder dan 14 ontkiemde zaden is het niet gekomen. Van de twee soorten zaden waar bijna de helft ontkiemd is, verwacht ik niet dan nummer twee in hetzelfde 'potje' zich nog laat zien. Dat zijn al 14 afvallers. Dan zijn er drie soorten waar een of twee zaden het gedaan hebben. Verlies 32. En tenslotte 2 rijen waar helemaal geen activiteit is gebleken. Nogeens 24 afvallers.

 Opnieuw zaaien? Tijd genoeg. Weer drie weken wachten? Of geven we de zaadjes nog een week? Gezien de tomaten zou ik niet weten wat ik verkeerd heb gedaan bij de pepers en paprika's. Zaden niet over tijd. Grond vochtig gehouden. Temperatuur op 25º. Lucht in de bak redelijk vochtig. Waar zit de kink in de kabel??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten