woensdag 12 januari 2022

Viraal_96

 Covid in Spanje behandeld als griep ... eindelijk een begin van het einde? Een overheid die stopt met het stimuleren van angst en paniek? Nu is het hopen dat de rest vlot volgt en het hele QR gedoe, vaccinatiepaspoort, certificat verde, of hoe het ook genoemd wordt, ontmanteld wordt. Vrees dat die wens een illusie zal blijken. Misschien, ws wordt het een en ander versoepeld of zelfs teruggedraaid maar van ontmantelen zal geen sprake zijn. Het is er, het bleek te werken en het zal op de plank blijven liggen voor een volgend moment waarop de instanties dit controlemiddel opnieuw zullen proberen uit te rollen. Met een beetje mazzel zal het na mijn tijd zijn.

 Online kom je een heel end. Bijna overal is een mouw aan te passen maar desondanks begint het niet vrij kunnen winkelen langzamerhand te wringen. Kleding zie ik me niet online aanschaffen. Ik heb berg/werkschoenen nodig en ook die voel ik graag eerst aan mijn voeten, voordat ik ze aanschaf. Voor mij essentiële zaken, maar daar denkt men bij de toegankelijkheid van winkels anders over. Maar zelfs bij simpel huis-, tuin- en keukenspul irriteert het, dat je niet kunt krijgen wat je hebben wilt, terwijl je weet, dat het er is, alleen niet op voor jou bereikbare plekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten