zaterdag 8 januari 2022

Spiegeling

 De toestand gooit me op mezelf terug. Hoe staan mijn eigen zaken? Een allesomvattend beeld heb ik me nog niet gemaakt. Het mag dan wel niet met een 'K' beginnen, maar is het daarmee minder erg? De diagnose is helder in zoverre die klopt, het verloop, wat dat precies gaat betekenen is onduidelijk, genezing niet mogelijk. Je moet er dus mee leven. De vrg is 'Hoelang?'.
 
 De verhouding tot je lijf verandert er door. Alle ongemakken, pijntjes en ander niet direct verklaarbaars krijgt een extra lading. Moet ik er iets mee? Is het een voorbode van erger? Waar moet ik op letten? Wat kan ik voorkomen en hoe? Wat moet/kan ik doen? Wat kan ik beter laten? De kaarten worden geschud en opnieuw uitgedeeld. Nw spel, andere kansen. Is er iets te winnen of gaat het om verliesbeperking?

 De tuin gaat een, dè testcase worden. Kan ik het weer/nog aan of moet ik een of meerdere stappen terug doen? Kan ik mijn conditie opkrikken in de richting van het niveau van 2-3 jaar geleden of is dat een gepasseerd station? Blijft het bij ongemak(ken) of gaat het naar belemmering? Vrgn en nog eens vrgn bij en over alles. Chaos in mijn hoofd waar rust gewenst is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten