dinsdag 11 januari 2022

Grut

 Binnenshuis gaat het vooralsnog voortvarend. Alle vier de tomatensoorten geven acte de présence, al is het met wisselend resultaat. 

 Gele kerstomaat: 11 uit 12
 Rode kerstomaat: 5 uit 12
 Tomaat: 5 uit 12
 Vleestomaat: 9 uit 12

 Misschien nog wat nakomers. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar wie weet. De vijfjes zijn aan de magere kant. Zeker als je rekening moet houden met uitval bij het verspenen. Van de markt had ik 'altijd' 4x15 planten. Daar zit ik sowieso al onder. Daarbij is het vloeroppervlakt in de kas ruim tweemaal zo groot als het perceel waarop die 60 tomatenplanten voorheen kwamen te staan. Nu is die ruimte niet helemaal voor tomaten bedoeld, maar er is kortom ruimte zat voor meer.
 
 Meer dus, maar niet dit jaar. Ik moet me steeds weer inhouden. Het gaat dit jaar tenslotte om de wijze van opkweken en de constructie van de kas, niet zozeer om optimale produktie. Ik kan altijd nog bijkopen. Het is nog een lange weg te gaan tot begin mei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten