zaterdag 25 december 2021

Soepeltjes

 Een perfecte start van het kerstmaal. Volgens mij zelden of nooit zo opgeruimd en voorbereid aan een uitgebreide maaltijd kunnen beginnen. Tè perfect, zou ik haast zeggen. Wat geen uitdaging aan het adres van de omstandigheden is. Laten zij het ook bij een rustige en prettige Kerst houden en zich verder niet tegen mij en mijn leven aanbemoeien. Doe dat maar volgend jaar en ook liever dan niet, tenzij het in mijn voordeel is.
 
 Zometeen uit de startblokken met een vers getrokken kippensoep met griesballen, een lokale specialiteit, dan gerookte steur met witlof en peer, gevolgd door twee soort pâté van eend met een pasta van druiven en verse sla, dan ree in een pittig zoete saus met rode kool en gekookte aardappelen uit eigen tuin, waarna een assortiment kaas, dan tiramisu en ter afsluiting, als we zover komen, koffie mèt en een greep in de schotel met bonbons.

 Pofta buna!! Craciun fericit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten