zondag 5 december 2021

K&K

 Niet keizer- en koninklijk maar koekjes & kilo's. Inmiddels alweer een mnd geleden dat ik voor mijn gevoel meer dood dan levend (Covid?) in bed lag. Gevoel hè, niet feitelijk. Heftig was het wel. Toen ook een behoorlijk aantal kilo's kwijtgeraakt zonder dat dat de bedoeling was. Ik zat al een tijdje op mijn streefgewicht. Minder hoefde dus niet. Maar mij werd niks gevraagd. Niet eten hakt er gewoon stevig in.

 Die kilo's wilde ik wel graag terug. Tenminste het merendeel. Dank koekjes, wafels, vanillepudding en vruchtenyogurt is dat inmiddels redelijk gelukt. Iets van een kilo per week. Nu is het zaak om die eetlustbedervende zoetigheden te minderen. Terug naar groenvoer en zo. Vlees staat tot de Kerst in de wachtkamer. Het kookt gewoon minder betrokken met een maag vol suikerwafels. Het nut ontgaat je, maar het koken is niet enkel voor mij bedoeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten