zaterdag 11 december 2021

Leergang

 Lekker. Kotsende honden. Waarom zoveel door je strot naar binnen douwen, dat het uren later voor een groot deel weer d'ruit moet? Zou misschien een aardige zijn tijdens mijn koekjesperioden. Nu ben ik goed 6 kilo aangekomen in niet veel meer dan 2 weken. Ongeveer hetzelfde tijdsbeslag als waarin de kilo's verdwenen. Met het verschil dat ik mijn rotzooi zelf opruim of er de juiste plek voor weet te bereiken. Nu loop ik hun stinkboel op te soppen. Geen idee wat het was, maar het rook naar een heftig chemisch reinigingsmiddel. Hopelijk is het een leermoment.

 Van de dames juffrouw Prada de komende tijd bovendien aan het hoofd proberen te peuteren, dat vrij zijn in de ochtendronde niet het recht geeft om tot in de avond door de weiden en over de akkers te struinen. Een beetje luisteren hoort daarbij, anders is het lopen aan het lijntje, terwijl de andere twee van hun vrijheid genieten. Zou het dubbeltje dan vallen? Hoeveel tijd zou dat vergen? Ongetwijfeld meer dan ik er voor over heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten