donderdag 30 december 2021

Afsluiting

 De hele week al het idee dat het zondag is. Kijk raar op als ik een kettingzaag hoor of de oudijzer boer langs zie rijden. Het is niet de normale doordeweekse drukte maar niet zo rustig op de weg als op zondagochtend. Met de Kerst of beter net voor de Kerst zijn een hoop dingen/zaken, waarmee ik bezig was, weggevallen, gestopt, afgelopen, etc. In feite was dat het 'natuurlijke' einde van mijn jaar. Deze week is bonus. Die krijgen we cadeau. Het verklaart deels het onhande gevoel. Een waar-heb-ik-het-aan-te-danken.
 
 Het was nou niet bepaald een jaar, waar je voor je gevoel een bonus voor verdiende. Nog een dag te gaan en dan kan ik me weer bezig houden met opstartproblemen. Een dag die net als een weekgeleden vnl in de keuken doorgebracht zal worden. De kliekjes van de Kerst zijn net weggewerkt. Vanmiddag een blik in de koelkast gegooid om te zien wat we nog allemaal hebben liggen. Vleeswaren, een moot gerookte zalm, coquilles, venusschelpen, varkensfilet, witlof, beetje rode kool, mini en maxi tomaten, diverse kazen, witte wijn, rosé en een hopelijk goede Prosecco. Een toetje ontbreekt. Ik had ijs in gedachte. Dat moet kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten