maandag 24 juli 2017

Winkelgedrag

 Winkelen cq verkoop heeft er een element bij. Net als vroeger wordt ff 'achteren' gekeken of de gewenste maat nog op voorraad is. Was niet het geval. Maar een check van de centrale opslag gaf aan, dat het online besteld kon worden èn de volgende dag in het hotel geleverd. Na wat aandringen bleek het ook winkel-intern naar Utrecht gehaald te kunnen worden.

 We hebben uiteindelijk geen van beide niet gedaan. Mij was niet duidelijk of het laten aanrukken binnen de Bijenkorfketen zonder bestellen kon, maar dat online-gedoe is gewoon schmiegterig geld binnenharken, voordat je weet of het werkelijk past. Krijg je daarna een winkeltegoedbon ipv je geld cash retour?

 Ik snap al die online-kopers van kleren en schoenen ook niet. Al dat passen in winkels doet de waar soms al niet goed. Als daar ook nog eens het heen en weer sturen bij komt, wordt het spul er niet beter op. In een paskamer is er nog enige vorm van controle. Bij het thuis passen kun je dat helemaal vergeten. Maar oké, niet mijn zorg. Ik ben alleen geïnteresseerd in betalen, als ik iets heb, wat ik echt wil èn goed past.

 Al dat heen en weer gestuur van pakjes is niet mijn wereld en in mijn optiek alles behalve duurzaam of hoe milieuvriendelijk tegenwoordig ook genoemd wordt, ook niet als de kleren niet door kinderarbeid tot stand zijn gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten