maandag 21 oktober 2013

Stadje

 Vaak, misschien wel meestal ben ik in Utrecht eerder aan het einde van mijn Latijn geweest, dan de reservering afliep, die ik in het hotel had gemaakt. Dit keer had het verblijf best een dag of wat langer mogen duren. Iets meer tijd voor de dingen, die ik me had voorgenomen, misschien nog wat andere mogelijkheden, maar ook extra ruimte om door de stad en haar commerciële verleidingen te struinen.

 Laat ik ook dit maar onder het kopje "Vooruitgang" schuiven. Het is het zoveelste teken, dat de rust stap voor stap z'n plek herinneemt in mijn leven. Zonder duidelijke doelen is het de ruimte van een zee aan tijd, die je de juiste keuzes aandraagt. Zo heb ik altijd de meeste interessante boeken en de mooiste muziek gevonden, maar ook de kleren, die het beste zitten. Zonder doel kom je altijd op de gewenste bestemming. Teeeeeeeeeeegeltje, of ff braken, maar daarom niet minder waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten