woensdag 23 oktober 2013

Gemis

 Was de aannemer d'r niet, die van een teveel aan eigen initiatief afgehouden moet worden, dan zouden allerHeiligen en dito-Zielen een mooi moment zijn om Toulouse te bezoeken. Eten in "Il Convivio", omdat het zonder sterren stukken beter kookt en dit bovendien Italiaans is en zij dat ook weten in te vullen in tegenstelling tot Pirandello in de stal van Camille. Geen verkeerd restaurant en met een spetter van een chocolade-toetje, maar wat de maaltijd nou met de Italiaanse keuken te maken had .... Ik ben het vergeten te vragen.

 Maar het ging nu over Toulouse. Ik mis die stad. Of is het gewoon een stads gemis? Barcelona zou ook mogen, maar daar weet ik de weg nog niet zo goed, in tegenstelling tot bijv. Parijs, waar ik dan weer een beetje op uitgekeken ben. Toulouse hangt er wat tussen in en dat op een prettige manier. Het heeft met "na Yoland" te maken, met een net de overzichtelijkheid overstijgende grootte, de vele pleinen en de nog talrijkere terrassen, met een hotel in het hart van de stad en wat misschien nog belangrijker is, ook een parkeergarage.

 Het is bijna "houden van". Ik zou er willen wonen, maar dan met de ruimte om me heen die ik nu heb. Ok, een beetje minder mag ook. Dat werkt dus niet. Het zal dus altijd bij bezoekjes blijven. Bezoekjes waar ik van het eerste idee tot aan het feitelijke vertrek voor ruim 100% van geniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten