Je kunt er bijna een apart categorie van maken en dan mn van de ergernissen, waar je tegenop loopt. Dit keer mag de EDF, het staatsmonopolie op de elektriciteitsvoorziening aan de schandpaal. Ieder Frans woonhuis heeft een aansluiting op het net, ongeacht of de tent bewoond wordt of niet. Zo dus ook het huis op het deel dat onlangs verkocht is.
Zo'n verkoop dwingt tot enige administratieve handelingen. De grondbelasting moet zich in principe zelf regelen via het kadaster, de controle van de watermeter idem dito, enkel de telefoon, gas en electra vereist eigen initiatief. Telefoon is er niet. Ook gas, als het er al geweest was, zou geen aansluiting op een netwerk zijn geweest. Blijft over het verbruik in KiloWatt.
Instanties als de EDF hielden ooit kantoor in St. Yrieix la P. Tegenwoordig is er zelf in Limoges geen plek meer, waar je met goed fatsoen terecht kunt voor je vragen. Dat is toch een stad van bijna 200.000 inwoners. Service wordt verleent via het Internet. Ik hoor mijn moeder al foeteren. Maar niet alleen voor die generatie is het een ramp. De invulling van het begrip service via de internetkanalen laat ook mij met enige regelmaat de bek openvallen. Zo ook nu weer.
Ondanks mijn toch niet bepaald hopeloze Frans begreep de virtuele assistente me niet. Ik ben haar naam vergeten, maar dat zou IRL ook zijn gebeurd. Dan maar in de FAQ gedoken en uiteindelijk op een pagina gekomen, waar ik mijn meter kon afsluiten. Maar ra ra raad eens, wat ik daar eerst voor moest doen? Een account aanmaken. Het is, dat ik mijn broek nog net op tijd kon vastgrijpen, anders had ie op mijn schoenen gelegen. Gaat heen!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten