dinsdag 15 oktober 2013

Lol

 Eigenlijk heb ik vrij vandaag, gezien vanuit een wereld met de target van 2 berichten per dag. Gooi je d'r echter een berichtje op, dan slaat de balans richting achterstand en heb ik 14, na deze nog 13 berichten te gaan vandaag. Keuzes kiezen is een kunst. En je kunt er alle kanten mee op. Wil je tevreden zijn of wil je meer? Consuminderen of consumeren. Feesten of treuren.

 Hoe fout dat ooit qua mensheid gaat aflopen, laat ik vandaag ff zitten. Dat is sowieso na mijn tijd en na mij mag ook best een beetje de zondvloed. Het leven stelt al niet veel voor en als je dan dat beetje lol en energie wat overschiet ook nog in de gelukzaligheid van de komende generaties moet stoppen, zou je wel compleet belatafeld zijn. Ik zal Newton niet de schuld van de huidige ellende in de schoenen schuiven en wens ook mijn schoeisel gevrijwaard te zien van ongewenste input uit de toekomst. Niet, dat ik me nou met Newton wil vergelijken. Laten we dat ff duidelijk stellen.

 De kern van dit zwamverhaal is, dat je op alles en iedere situatie invloed hebt. Niet in de betekenis, dat alles is te veranderen en naar je hand te zetten. Dan komen direct die hongerende zieltjes uit Afrika om de hoek kijken. Nee, maar wel in de betekenis van de lol, hoe zwart ook, die weet te maken en een zekere tevredenheid of misschien is het beter om van draagbaarheid te spreken, die je aan je vigerende omstandigheden weet te ontfutselen. Je kunt dramatisch schreiend, compleet gek wordend of moppentappend richting de guillotine. Ik geef toe de keuzevrijheid is beperkt en van korte duur, maar hij is er! Dus op naar Limoges, vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten