vrijdag 4 oktober 2013

Dierendag

 Een mooie dag om mezelf eens goed te verzorgen. Kopje koffie extra, al moet ik het zelf zetten, en later op de dag ff ordinair aan de drank. Klinkt alsof ik mijn hand niet omdraai voor een paar magnum's, Jéroboam's of misschien één luttele Nabuchodonosor. Benamingen, die volgens mij uit de Champagne stammen, maar het mag niet verbazen dat die me meer aan mij  hart liggen dan de beduidend beperktere versies uit de Bordeaux. Wat echter wel enigszins ontluisterend is, betreft het feit, dat je in een omgeving met zero-tolerance qua alcohol in het verkeer, beseft hoe makkelijk je  elders die toegestane 1 à 2 glaasjes nuttigt en ook regelmatig die grenst passeert. Wat dat betreft is die 0,5 promille in het verkeer in feite pure hypocresie.

 Maar soit, vandaag de stad in en dan kan het gemotoriseerde vervoer mooi staan blijven en de slaapplek desnoods op handen en voeten bereikt worden, al is me dat nog nooit overkomen in mijn leven en gaat deze keer ook zeker niet de eerste worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten