donderdag 31 oktober 2013

Overleven

 Na een nacht vol zombies en vampiers, een hoop geren, schrik en ook nog een beetje slaap is het een mooie dag om een punt achter deze maand te zetten. Was ik sneller dan de zon geweest, had ik een prachtig gewit landschap gezien. Buiten de schaduwplekken heeft het groen inmiddels echter weer de overhand. We hebben alle seizoenen gehad deze maand, maar de winter gaat het natuurlijk winnen. Het dekbed met extra voetbedekking was afgelopen nacht krap an voldoende voor een aangenaam verblijf in bed. Buiten trokken de kraanvogels over en de katten gingen met tegenzin de nacht in. Daar begint voor mij de winter en de volgende stap zal het aansteken van de kachels zijn, als ik weer terug ben.

 Ondanks het besef van de naderende winter verkeer ik nog niet in de hedendaagse werkelijkheid. De nacht hangt nog aan mijn slippen. Een tweede koffie is absoluut geen luxe. En ik doe mezelf een groot plezier om daar ruim de tijd voor te nemen. Het bijkomen gaat niet per spierpartij, maar vezeltje voor vezeltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten