Vandaag de (bijna) laatste hand gelegd aan het mogelijk maken van de reparatie van de Citroën. 'Bijna' want er zit nog een addertje, die niet weet wat ie doen moet. Hoewel de wagen door de afsleepdienst van de verzekering zelf bij de vertegenwoordiging van Citroën in Sibiu is gedropt (letterlijk ...), biedt mijn allrisk-polis niet de moglijkheid om de reparatie door een dealer van het merk te laten uitvoeren. Het zal me ooit wel gevraagd cq uitgelegd zijn, maar toen is me niet duidelijk geworden, dat ik niet naar een Citroëngarage zou mogen om eventuele reparaties uit te laten voeren. Mijn 'dealer' zit in Perigueux en daar ga ik niet naar toe.
Maar soit. Daar komen we wel uit, denk ik. Ander puntje ws ook wel, hoewel de aanzet me danig verwonderd. De meid die het ongeluk heeft veroorzaakt, houdt bij hoog en bij laag vol, dat het ongeluk niet haar schuld is geweest. Ik en de buschauffeur zijn blijkbaar de schuldigen, omdat we haar het passeren onmogelijk hebben gemaakt. Hoe krijg je het bedacht. Maar zover was ik al. Mij verwondert het meer, dat de politie hier geen beslissende stem in heeft. Daar had het bij de klap van Mariana wel alle schijn van. Men noteert en nu is het mogelijkerwijs aan de rechter. Dan moet de brokkenpiloot wel een advocaat vinden, die haar standpunt wil verdedigen.
'Tuurlijk hebben wij haar passage van de bus verhinderd. Wij konden namelijk niet anders. De weg was er niet breed genoeg voor en we konden ons ook niet wegtoveren om de onvermijdelijke gevolgen van haar stommiteit te voorkomen. Bij een onderbroken middenlijn màg je inhalen, àls de verkeerssituatie het toestaat. Om dat te kunnen beoordelen, heb je overzicht nodig. Dat ontbrak om te beginnen al. Als je dan toch besluit de gok te wagen, is het een beetje vreemd om van de andere weggebruikers, en niet in de laatste plaats die op de baan in tegenovergestelde richting, te verwachten, dat die de greppel induiken om jou doorgang te verlenen. Zien hooh ver ze het denkt door te kunnen drijven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten