vrijdag 6 september 2019

Reünie

  Kwade geesten buiten de deur weten te houden. Aangenaam slenterend door het centrum gelopen van de plek, die nog steeds op één staat in de lijst van verblijfsduren. Door en door bekende plek ondanks de zoveelste keer, dat het hart van het centrum opnieuw vorm wordt gegeven. En voor dat laatste nemen men zich de tijd. Ik begin langzaam aan het beeld van de bouwput te wennen. Straks mis ik het nog als de Singel weer strak, groen en met water is gevuld.

 Door de stad lopend betrap ik me erop, dat ik registreer wat verdwenen is en wat nieuw. Opvallendste verdwijning Podium onder de Dom. Plaats is ingenomen door Simpel of Simple. Het is de tweede keer dat zij een plek betrekken, waar eerst het Podium heeft gezeten. Ik snap, dat mensen soms nwe dingen willen doen of de tredmolen waarin ze terecht zijn gekomen verlaten, maar zonde blijft het. Het Podium was een bijzondere plek voor een avond uit aan tafel.

 Verder nog weer meer kleding- en schoenenzaken en het hernieuwde HC was al een stuk minder indrukwekkende dan bij de eerste indruk een jaar of wat geleden. Eigenlijk zie je het verval al of de richting waarin het verval zal gaan. De nog overgebleven oude doorgang richting AH kreeg d'r bijna iets vertederends door. Zoiets wat je ook bij oude mensen en mn vrouwen kunt hebben. Dat je ondanks het verval ziet, dat het ooit een mooie vrouw moet zijn geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten