zaterdag 14 september 2019

Aanpassing

 Voor het terrein van het vliegveld goed en wel verlaten te hebben al ruzie met de GPS. Mag de dame wel Nederlands spreken, makkelijk te volgen, waar ze me heen wil sturen, is ze dan nog niet. Het links en rechts is dan wel geen probleem, maar de richting waarin ze stuurt des te meer. Een ordinaire wegenkaart is een eerste vereiste. Gestopt bij het eerste het beste tankstation en dat nog een paar keer herhaald. Tankstations verkopen ook hier een hoop meer dan brandstof maar duidelijk geen wegenkaarten.

 Zo goed en kwaad als het ging de weg uit Lissabon via het programma zelf proberen te vinden. Al rap bleek de dame een voorkeur voor snelwegen te hebben. Precies dat waar ik geen zin had. Opzoek naar de instellingen dus en de voorkeuren naar mijn hand gezet. Behalve dat je moet betalen en weinig van het 'echte' Portugal ziet, staan die wegen me hier te vaak op poten van vele tientallen meters hoogte. Stress was niet mijn doel bij het idee van een rondrit door midden-Portugal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten