zondag 8 september 2013

Worstelen

 En nu een dip down in de sentimentele wateren.... Het is er de perfecte dag voor. Na het waterige begin in de ochtend, worstelt zich nu de zon door de wolken. Een worsteling die niet van een leie dakje gaat. Was ik een vrouw geweest, zou ik me nu gesterkt voelen door het idee, dat ik het niet alleen ben, die het moeilijk heeft met de dag. Maar goed, dat ben ik niet.

 Eens zien hoe we de avond in rollen. Ik heb zo'n vaag vermoeden, dat ik erg vroeg in mijn nest lig vandaag. Zult zien, dat er dan natuurlijk niks terecht komt van 12 uur pitten. Zulke onhebbelijkheden weten zich pas ten volle te ontplooien, als er absoluut geen behoefte aan bestaat. Maar goed, zover is het nog niet, dat is een zorg voor later.

 Na de culinaire dagdroom toch nog iets van trek ontwikkelt. Sinds het ontbijt is d'r niks meer in de maag gekomen, dat iets met voedsel te maken had. Niet dat ik er calorieën door te kort kom, het is enkel om de verbeelding te kalmeren. Waar is die kip gebleven??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten