maandag 23 september 2013

Ondankbaar

 Twee of drie weken minder weer en ik kan het grootste deel van mijn tomaten wegmieteren. Ipv rood worden ze bruin en zitten onder de schimmel. Vooral de grote cq normale tomaten komen zo op een enkeling na niet verder dan het groene stadium. Ieder jaar vergeet ik het weer of word door de mooie zomer verleid tot de hoop, dat het wel goed zal gaan. Om aan het eind van de zomer met de neus op de feiten te worden gedrukt. Volgend jaar toch echt maar dat afdak of wat nog beter is, gelijk maar een serre.

 Vanmiddag zien, dat ik red wat te redden valt. Helaas deze week geen tijd om jam te maken van de groene tomaten. Hopen dat ze binnenshuis eerder rood dan bruin worden. Ze hebben veertien dagen de tijd. Dan vind ik òf alsnog een paar mooi tomaten òf een beschimmelde bende en kan het zooitje alsnog de vuilnisbak in. Zonde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten