zondag 1 september 2013

Kerk

 Tweederde van het jaar zit erop. Nog 160 berichten voor de boeg voor we kunnen gaan werken aan het passeren van de 1000. Waar dat allemaal over moet gaan? Er zal wel voldoende voorbij blijven komen, waar ik me over kan verbazen of aan ergeren. Vooral dat laatste natuurlijk, want Hoera-stukjes genieten niet mijn voorkeur. Op de een of andere manier is me dat te saai. Net als met feesten heb ik dan altijd iets van "Ok, nu is het wel genoeg geweest en weer verder." Nu heb ik dat trouwens ook bij dingen, die mee tegenstaan. Het verschil is, dat het beëindigen van een feestje geheel in je eigen handen ligt, wat meestal niet het geval is bij tegenslag en aanverwante dwarsliggerij, tenzij je natuurlijk als welgeaarde universum-adept alles, wat over je heen komt, lijdelijk ondergaat. Makke schapen, slachtbank, kraak- en smaakloos .....

 Nee, niet doen op deze zondagmorgen. Het weer doet zijn best, de honden wachten geduldig op hun rondje, de wortels zijn benieuwd of ze vandaag dan wel in de diepvriezer belanden en dan mag daar best iets positievers dan gemopper tegenover staan. Het is een katerloos einde van een allesbehalve katerige week. Je zou bijna willen feesten. Mag ik dan toch ontevreden zijn? En niet zo'n beetje ook? Ja, dat mag. Lost dat iets op? Nee, dat lost niks op. Helemaal niks, zelfs! We blijven hopen en als het zo doorgaat, ga ik straks nog bidden ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten