vrijdag 13 september 2013

13e

 Vrijdag ... Mistig buiten, mistig binnen. Een dag waarop je het beste getooid met integraalhelm in bed kunt blijven liggen, nadat je een vliegverbod boven je huis hebt geregeld. Je zult zien, dat er dan een meteoriet roet in het eten gooit. Kortom een dag, waarop je je beter gedeist kunt houden ipv de Goden verzoeken. Geen dag voor grootse beslissingen. Toch heb ik een dergelijke teerling geworpen, voor ik onder mijn dekbedden vandaan kroop.

 Het zal zijn weerslag niet al voor de lunch hebben, maar straks, over een jaartje of zo zal ik zonder aarzeling mijn vinger op 13-09-2013 kunnen leggen en zeggen: "Toen is het gebeurd! Dat is de dag geweest waarop eindelijk alles anders werd. Toen is de knop om gegaan. Toen was ik het allang zat, maar heb er ook de onvermijdelijke consequenties aan verbonden."

 Een dag, die de eeuwigheid zal ingaan. Mijn eigen kleine, inmiddels akelig overzichtelijke eeuwigheid, maar toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten