donderdag 5 september 2013

Apèro

 Klokslag 11 ..... aan de drank: porto, pineau, pastis of whisky ... Ja, whisky is in Frankrijk een geliefde apetizer. Of het bedoeld is om de Britten in de zeik te zetten, weet ik niet, maar ik zie ze d'r voor aan, die Fransen. Maar nee, geen whisky, doe maar een 51. Koud uit bed, maar sociaal zijn is hard werken, dat heb ik altijd al gezegd. En de aanleiding? Een begrafenis ....

 Iedereen weer blij, dat hij, want alleen de mannen gaan de kroeg in, aan deze zijde staat en niet op gene zijde ligt. Ik ben er niet bij geweest, maar gezien het aantal auto's, dat op z'n Frans 'par tout' geparkeerd staat, moet het iemand zijn geweest, die niet in de schaduw heeft geleefd. Ik mag, nou zeg maar moet wel meedrinken. Het moet ook een ouwtje zijn geweest, dat zie je aan de gemiddelde leeftijd van de bezoekers en het vrolijke sfeertje, dat er hangt. Geen ellelang lijkpreken maar moppen tappen. Zo hoort het ook. Als je goed geleefd heb, moet ik niet benepen vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten