zaterdag 21 september 2013

Molensteen

 Het gaat goed en dat kan niet vaak goed genoeg geconstateerd worden. Je vergeet het maar al te snel. Zon is een stuk vanzelfsprekender dan regen. Maar ik zou ik niet zijn, zonder d'r toch nog een kritische kanttekening bij te plaatsen. Behalve dat het me tè langzaam gaat, maar dat is meer een 'state of mind', gaat het gewoon traag. Geen slowmotion traagheid, ook geen slippende remmen maar overtollige ballast. Of het nou om mijn nek hangt of aan mijn enkels, het werkt knap belemmerend. En al is het ontmoedigende effect aardig ontzenuwd, het blijft vermoeiend.

 Doen wat ik wil doen, geeft wroeging tov wat eigenlijk had gemoeten en als ik me met de verplichte nummers bezighou, brandt het verlangen naar het gewenste. Al dat geschipper zorgt enkel voor onnodig verspilling van energie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten