zaterdag 23 oktober 2021

Viraal_87

 De teugels worden hier weer een stuk strakker getrokken. Met een vaccinatiegraad van minder dan de helft in Nederland zijn de hernieuwde restricties enigszins begrijpelijk. Mn Boekarest schijnt een broeinest te zijn. Desondanks blijf ik dubbel in wat ik van het vaccineren moet vinden en meer nog wat ik van al die restricties moet denken.

 De regelingen zijn me niet geheel duidelijk en spreken elkaar naar mijn idee ook tegen. De basis wordt zoiets als de Roemeense versie van het Nederlandse QR-code gedoe. Zonder bewijs van vaccinatie, test of recentelijk doorstane besmetting kom je vanaf maandag niet meer in winkelcentra, café's, restaurants, etc, Uitgezonderd zijn religieuze activiteiten "evenals die in openbare horecagelegenheden waar alleen eten en alcoholische of niet-alcoholische dranken buiten winkelcentra, beurzen, jaarmarkten en rommelmarkten, maar ook apotheken worden verkocht." Die laatste snap ik dus niet. Dat zijn toch restaurants of niet??

 Mondkapjes weer verplicht in gesloten èn open publieke ruimten. Dus ook weer op de openbare weg?? Zo ja, dan blijft dat zinloze onzin. Net zoals het verbod voor niet-gevaccineerden om tussen 22:00 en 05:00 op straat te zijn. Maar soit, zo wordt je langzaam een fuik in gedreven en vaccineer je je niet ter bescherming maar om niet belemmerd te worden in je bewegingsvrijheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten