dinsdag 12 oktober 2021

Actief

 83! Als je me naar de leeftijd van mijn buurman had gevraagd, had ik 75 of zoiets gezegd. Man hakt nog hout, is dagelijkse met varkens voeren bezig, maait gras en onkruid met een zeis, heeft gisteren z'n stoepje nog schoon gehakt en loopt iedere zondag en kerkelijke feestdag strak in het pak naar de kerk. Hij doet meer dan ik momenteel. Een leeftijd die ik in elk geval niet ga halen. Gezegend, als je zo oud kunt worden. 

 Bij zo iemand steek ik met bijna twee decennia minder op de teller maar schraaltjes af. En dan het gezeur met mijn hoofd er nog bij. Het is een slome bedoening. Heb in korte tijd meer pijnstillers geslikt dan in de hele rest van mijn leven. Jaloers? Als de beste buurman geen hoofdpijn heeft wel, voor de rest is het mijn leven niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten