dinsdag 6 augustus 2013

Tropisch

 Acht uur en aan de wandel. Net voor het einde van de zomer lukt het me om een tropenrooster te draaien. Wat moet ik straks om half zeven op als de zon nog twee uur tussen de lakens blijft liggen?? Mensen zijn en blijven rare wezens en dit keer ben ik geen uitzondering.

 "Maar allez, zo net voor ik er weer tussenuit piep, zijn een paar lange dagen wel handig", dacht ik gisteren. Weersvoorspellingen in mijn voordeel en dus aan de slag. Heeft het vannacht ineens uren lopen plenzen. Van het weer kun je nog minder op aan dan een gemiddelde vrouw. Na ja, nog maar eens omgedraaid, want die bui was misschien wel tropisch, maar de dag gaat dat dus niet worden.

 Dat werd me echter niet gegund. Een paar minuten later een onwerkelijk geloei onder mijn slaapkamerramen. Een stuk of dertig biefstukverzamelingen, prachtig bruin van kleur struinden waar ze niks van doen hadden. Dus toch vroeg eruit en een boer uit z'n bed gebeld. Boeren van tegenwoordig ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten