donderdag 8 augustus 2013

Klaar

 De logeertas voor de honden gevuld, mijn koffer volgepropt, nu enkel nog aftellen tot het vertrek ..... o ja, de boel eerst nog wat fatsoeneren. Leven in de wereld van Jan Steen is iets anders dan na een serieuze afwezigheid terugkeren in de puinhopen.

 Het geeft een goed gevoel, als het voor elkaar is, maar er mee beginnen kost meer dan één Brugman om me in beweging te krijgen. Heb ook nog teveel uren te gaan. De ketel mist de gewenste druk. Het wordt het bekende kat-en-muis spel, totdat de honden morgen naar de kennel zijn en dan is er geen houden meer aan. Dan heb ik geen tien paarden nodig om me in beweging te krijgen en die zouden ook niet instaat zijn me tegen te houden. Dan is gedaan wat gedaan moet worden, zelfs als ik nu niets meer doe, niets houdt de banaan dan nog tegen. Tot die tijd dus graag ff de afwas doen, de was ophangen, stofzuigen, bed verschonen, koelkasten ruimen, binnen zetten wat buiten niks te zoeken heeft en meer van dat soort vervelende routines. Wie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten