zaterdag 18 april 2015

Volgepropt

 "Benauwend" blijft de beste omschrijving voor de indruk, die Nederland op me maakt, als ik er doorheen reis cq er verblijf. De trein geeft iets meer gevoel van ruimte, dan als je met de auto bent, maar ook nu greep het me op een gegeven moment simpelweg bij de strot. Al die aan elkaar geschakelde Vinexwijkwoningen. De postzegeltuintjes. De kolossale flatgebouwen of mag je die constructies zo niet meer noemen? Straten waar het enige groen het onkruid is, dat tussen de stenen of op andere grensvlakken weet wortel te schieten. De eindeloze rijen geparkeerde auto's. En ga zo maar door.

 In de binnenstad kan ik het goed hebben. Daar is het meer de mensenmassa die benauwend werkt, maar tegelijkertijd ook aantrekt en verleidt tot amusant onderhoud .... als je je er tenminste niet al winkelend doorheen moet wurmen. Doe mij kortom dat terras maar voor die anderhalve keer per jaar, dat ik mijn uren in grootstadse sferen verslijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten