woensdag 29 april 2015

Douchen

 Heerlijk is dat. Het douchen is al eerder iets uitzonderlijks, dan iets normaals, maar ook als je de omstandigheden naar je hand weet te zetten, is dat nog geen garantie, dat je verschonend water over je lijf kunt laten lopen. Tenminste niet warm en dat is voor mij toch wel het minste bij een douche. Geluk bij een ongeluk, dat het mankement duidelijk was, voordat ik in Adam's kostuum stond te wachten op de zo node gemiste wasbeurt.

 Maar niks opfrissen dus. Ja een klets water onder de oksels en een natte lap door de nek, maar dat is toch niet de manier, waarop ik doorgaans het stadse leven tegemoet ga en zeker niet als het uitstapje een aaneenrijging van afspraken is. Ik ruik mezelf en dat is iets, dat ken ik toch alleen van mijn survivalweken in de Vogezen tijdens het doctoraal veldwerk Fysische Geografie. Wekenlang regen en een douche met enkel koud water en dat moest je dan nog eerst zelf in de stortbak gieten. Leuk voor de afdeling 'Sterke verhalen maar verder vooral tamelijk onprettig. Misschien in het weekend maar een nachtje hotel er tegen aan gooien??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten