donderdag 30 april 2015

Lijkenwagen

 Als het zomer was, rook je het, als je passeerde. Naar verloop van tijd was dat niet meer nodig, omdat ik de wagen herkende, nadat hij diverse keren bij mij verdwaalde ipv op het erf van een van de buren. Ik was echter nooit degene, die iets kwijt wilde. En niet zomaar iets maar iets doods en relatief groots, want ook Fransen laten de kadaverkar niet komen voor een paar kippen. Soms zelfs niet voor een koe, zeker niet als het een jong is, dat nog niet genummerd is. Met nummer wordt het allemaal wat ingewikkelder, lijkt me zo.

 En zover ik weet, is in Europa inmiddels alles gechipped of genummerd, dat groter is dan een konijn. Hoe ze dat dan hier doen met die koe, die ik vanochtend op de hondenronde zag liggen, is me een raadsel. Het beest zelf, hoe onhygiënisch ook is natuurlijk een feestmaal voor de rondstruinende honden. Bij navraag werd het 'illegaal dumpen' genoemd, maar op mijn vraag "Hoe het dan 'normaal' wordt afgehandeld?" bleef men mij het antwoord schuldig. Geen kadaverkar, dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten