zaterdag 11 april 2015

Hebberig

  Rare lui die Roemenen. Hebben zogezegd niet veel. Tenminste die zijn er. Kunnen alles gebruiken. Wie niet? Geeft je ze iets, is het weer niet goed (genoeg). Kijk, dat ze niet gelijk de vlag uithangen en mijn voeten kussen, snap ik. Zeker gezien het feit dat een douche ff geen deel uitmaakt van mijn dagelijkse routine. Maar om nou gelijk te vragen of ze dat, dat en dat niet ook nog kunnen krijgen, getuigt niet echt van een mentaliteit, die een ander ook wat gunt.

 En dan de familie. Nou niet bepaald het onbemiddelde deel van de bevolking, maar ook hier weer die neiging, die ik in korte tijd heb leren herkennen: Krijgen wat je krijgen kunt! Wie weet, wat er ooit gaat gebeuren. Voor je het weet staan de Russen weer in de voortuin. En kun je er niks mee, kun je het altijd nog verpatsen .... Dat had ik ook kunnen doen, maar was precies wat ik niet wilde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten