maandag 13 april 2015

Maatwerk

 Het heeft iets van drie jaar van mijn leven gekost en me een hoop ergernis en irritatie opgeleverd, maar met een beetje goede wil pas ik er weer in, in mijn Edwin New Newton's 31-32. Het model bestaat niet meer. Paste ooit niet meer binnen de kaders van het gewenste imago, als ik het me goed herinner. Ergens aan de vooravond van de afgezakte kruisen, denk ik. Maar maakt niet uit. Ik heb er nog een stuk of tig van liggen en bovendien sindsdien geen acceptabel vervangend model kunnen vinden. Geen Lee, geen Levis, geen Wranglers, geen Paddocks, al pretendeerde dit de voortzetting van de Edwinvariant te zijn en geen enkel ander merk. Uiteindelijk bij iets van ..... terecht gekomen. Ook geen model dat zonder riem gedragen kan worden, maar het zat tenminste zonder ergens iets te irriteren. En hoe groot mijn hekel aan een riem ook is, het gaf me wel de zekerheid, dat iets aan de omvang van de (onder-)buik aan het veranderen was en dat in de goede richting. Van met moeite in het eerste gaatje naar recentelijk met gemak in nummer drie.

 Aarzelend maar toch vanochtend maar eens een oud model aangetrokken en hoewel er best nog een kilo af wat af kan, ging de rits en knoop zonder gewring dicht. Zeer tot mijn verbazing maar met des te meer tevredenheid. Einde luie leventje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten