dinsdag 26 november 2013

Ultiem

 Maak ik me druk om niks?

 Ja, als ik morgen niet meer wakker wordt, heb ik me mijn laatste dagen stevig verpest.

 Nee, als ik over een jaar of 25 nog steeds rond loop, ben ik mezelf dankbaar voor alle gedane moeite.

 Gaat er aan staan ... Nee, geen dilemma. Die dingen zijn bullshit. Het is wel keuzes maken en graag op zo'n manier, dat er de minste spijt in de nasleep zit. Consequenties overzien zonder zekerheid, dat ze ooit intreden, enkel de mogelijkheid is genoeg. Dat dit geen zaligmakende weg is, weet ik sinds Yoland ineens was overleden. We hadden veel ingecalculeerd, maar die mogelijkheid als onwaarschijnlijk aan de kant geschoven. Nee, zelfs niet overwogen.

 Dus ... met alle incalculeerbare onzekerheden: Hoelang ben ik nog houdbaar? Wat zou ik in die tijd nog allemaal willen? En wat is het bijpassende financiële plaatje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten