zaterdag 23 november 2013

Dag

 Goh, het is zaterdag. Heb ik me dat nog niet eerder bedacht?  Was slim geweest, als ik boodschappen had gedaan. Nu kan consuminderen geen kwaad, maar om morgen mijn avondmaaltje al jagend te moeten verzamelen, trekt me niet echt. Supermarché, dus. Betekent 'en passent' morgen niet uitslapen èn niet naar de kerk. Maar goed ook, de pastoor zou niet weten wat ie ziet. Gelukkig is er nog net genoeg melk om de dag niet chagerijnig te hoeven beginnen.

 Hoewel ....de uitdaging is om niet chagerijnig in mijn bed te belanden. Geen vrolijk makende dag. Inzichten zonder oplossingen geven geen uitzichten. Schiet niet op dus. Kunnen we weer kauwen tot er iets uitkomt. Niet dat er zoveel te kiezen valt. Meer een kwestie van het verzet uitputten tot overgave. Zolang met de kop tegen de muur bonken, dat je het verschil tussen pijn en geen pijn kwijt bent. Denk je, dat je alles gehad hebt ... Een laatste slok van een overheerlijke espresso en dan vergeven van bittere drap ... Een omelette van zes eieren en het zesde ei is rot ... Een prachtig boek, dat zich op de laatste pagina's tot pulp degradeert ... Hoe was het ook weer? O ja, adem in .... adem uit, in ... uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten