vrijdag 29 november 2013

Kracht

 Hoe hard moet je iets willen, om ervoor te zorgen, dat het werkelijk gebeurt? Dit soort redenaties hebben als drukventiel, dat als het gewenste niet gebeurt, je simpelweg niet hard genoeg wilt. Gelul! Dat kan ik inmiddels met jarenlange eigen ervaring onderbouwen. Als er iemand al iets heel erg erg graag heeft gewild, nog wilt en voorlopig helaas moet blijven willen, dan ben ik dat wel. Maar heeft dat willen al meer opgeleverd dan frustratie? Misschien is me iets ontgaan, maar naar mijn weten is het resultaat tot op heden nul, komma, nada.

 Daarom maar gewoon terug naar de oude levenswijsheden. Eigenlijk heb ik ze nooit verlaten, al probeer ik natuurlijk af en toe wel een zijstraatje. Dus ploeteren op de weg, die de wil bepaald niet plaveit, maar je ondanks het ontbreken van enig teken toch laat vinden. Doorgaan, dus! Volhouden is dan wel niet de beloofde garantie, dat je wint, maar daardoor kom je uiteindelijk wel, waar je wezen wilt, met alle bijstellingen vandien. Mocht je zelfs dat niet gegund zijn, dan ga je tenminste strijdend ten onder. Dat schijnt ook wel iets te hebben. Hoewel ik daar voorlopig niet in geïnteresseerd ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten