vrijdag 1 november 2013

Feesten

 Geen Nederland .... niet in het weekend, maar op de dag zelf: 1 November. Allerheiligen!! Bingo. Hoevaak zou ik me in de afgelopen 14 jaar hebben vergist en voor gesloten winkeldeuren hebben gestaan? Veertien keer? Zo erg zal het wel niet zijn. Yoland was beter in dit soort zaken. Maar de afgelopen zes jaar was het zeer waarschijnlijk wel raak. Het zijn niet de dingen, die houvast vinden in mijn geheugen. De eerste Mei, die zit er vanwege de contradictie wel ingeramd, maar de rest blijft tobben. Over tien dagen is het weer raak. De dag dat ik net terug ben, ligt alles op z'n gat vanwege de "Grand Guerre". Volgens mij is de laatste loopgravenoverlevende vorig jaar naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Mooi moment om te stoppen toch?? Ach, ze doen maar. Als ze nou die feestdagbeperkingen zouden opheffen, zou ik er al een stuk minder moeite mee hebben. En volgens mij is 8 November ook wat, of was dat 8 Mei, hoe het ook zij, ik ben er dan mooi niet.

 Geen chocola dus en geen mannetje-mannetje USB-kabel .... Nou niet de dingen, waar de wereld aan ten onder zal gaan. De aanwezigheid in het stadse dorpje dan maar anderszins in gevuld en de lunch buiten de eigen keuken genoten. Vervolgens de auto schoongespoten, hondenkoffertjes gevuld en nu aan de slag met de laatste in- en opruimroutines. Da doeiiii, ik ga een weekje regen mislopen. Da's nou toch zoooooooo jammer, zeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten