woensdag 20 november 2013

Baby

 Naast al die dubbele, driedubbele en grotere flessen heb je in de Champagne ook het formaat 'Baby'. Iets van 0,2 liter, dus een fles met de inhoud van een glas. Ik moest daaraan denken, toen ik vandaag las; "De tien grootste verslavingsinstellingen luiden (...) de noodklok." En waarover? Over zwangere vrouwen, die het lef hebben tegen alle adviezen in hun nageslacht aan de invloed van alcohol bloot te stellen. Concentratiestoornissen of verminderde groei KAN o.a. het gevolg zijn.

 Gut, gut, gut  .... tegenwoordig ook al comazuipende aanstaande moeders of praten we over de vrouwen, die al die overmatige regelzucht mbt wat er in hun buik groeit weten te relativeren? Waar is het "Baas in eigen buik" gebleven??

 Aangezien mij geen artikelen, programma's of andere noodkreten bekend zijn, behalve die van de verslavingsinstellingen en die zijn toch, wat zou ik zeggen, niet geheel objectief, lijkt me dit de zoveelste overdreven poging tot bedilzucht. Je vraagt tenslotte een bakker ook niet naar de kwaliteit van het brood in de supermarkt. En als, zou ik raar opkijken, als hij daar een goed woord voor over zou hebben.

 Hoe wil je nou in godsnaam aan de ene kant, dat de mens meer en meer zijn of haar eigen verantwoordelijkheden neemt, als je aan de andere kant als overheid en meeliftende instanties over iedere scheet iets te zeggen meent te hebben?? Bovendien .... in Nederland zijn de mensen lang zat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten