dinsdag 7 juni 2022

Overdreven

 Het duurde ff voordat ik het door had. Tijdens het verplaatsen van de stukken boomstam werd ik door iemand geroepen. Niet bij naam maar door aandacht te trekken en gebaren. De man bleef aardig op afstand. Het was wat wij de vuilnisman noemen, omdat hij een korte tijd directeur van de lokale afvalverwerking is geweest. We hebben de laatste tijd meer met die man te maken dan ons lief is. De honden lopen door zijn tuin, omdat zijn afrastering meer gaten kent dan een beetje Emmentaler. Ze lopen er dwars door en staan dan te blaffen tegen de hond van zijn buren, waar de afrastering beduidend steviger is.

 Hij vind dus dat wij de honden (mn Rosa en Bobby) uit zijn tuin moeten houden en niet dat hij zijn afrastering moet herstellen. Ik weet niet, daar zit iets krom. Het is de politie zeggen, dat ze inbrekers moeten weghouden ipv voor fatsoenlijk hang- en sluitwerk te zorgen. Maar goed we hebben, net als voor het hout, al een paar keer de politie aan de deur gehad vanwege die toestand en hij dreigt de honden te doden, als we ze niet weg weten te houden. De ene keer met gif, de andere keer met klemmen. Het is geen lekker ventje. De moeder van de dames heeft hij met gif uit het leven geholpen.

 Vandaag moest ik 'ns meekomen om met eigen ogen de ravage te aanschouwen die de honden maken. Ik was op het ergste voorbereid, zocht al lopende naar woorden maar kon ter plekke nauwelijks mijn lach inhouden. D'r was een vaag loopspoor in hun aardappelakkertje te zien. Morgenvroeg is dat verdwenen. Maar het komt erger. Vorig jaar hadden de honden 6 aubergineplantjes vertrapt. Wel 6!! Wat een rampzalig verlies. Had hun graag 2 kilo aubergines gegeven als ze het direct aangekaart hadden. Maar goed, ik moet iets. Zijn dreigementen zijn niet loos. Maar wat??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten